Maandelijks archief: mei 2015

Yoghurt dieet volgen

Yoghurt DieetWil jij een yoghurt dieet volgen? Dan is het goed om je van tevoren te verdiepen in de achtergrond en de achterliggende gedachten van het yoghurt dieet. Het yoghurt dieet is namelijk een vorm van het crash dieet, waarbij je in korte tijd veel gewicht kan verliezen door minder te eten. Het kan raadzaam zijn je hier goed op voor te bereiden, want veel mensen komen na een tijdje terug van het gebruik van een crash dieet en dus ook van het gebruik van het yoghurt dieet. Maar eerst een korte inleiding waarin antwoord wordt gegeven op de vraag ‘wat is nu precies dat yoghurt dieet?’

 

Wat is het yoghurt dieet?

Anders dan veel mensen denken is het yoghurt dieet niet een dieet waarbij je de hele dag en de hele week door alleen maar yoghurt mag eten en drinken. Nee, dat is het niet. Het yoghurt dieet is een vorm van een crash dieet waarbij vette en ongezonde toevoegingen (of liever toevoegingen die door de bedenkers van het yoghurt dieet als ongezond worden beschouwd) worden geweerd. Sterker nog: ze worden vervangen door magere yoghurt. Daarbij ligt de nadruk zeker op mager, want magere producten maken een belangrijk deel uit van crash diëten. Bij een yoghurt dieet eet je bij iedere maaltijd magere yoghurt waardoor je een vol gevoel hebt. Daardoor hoef je minder te eten en kun je met een stuk fruit of wat noten en zaden al vol zitten.

Lees hier meer over zuivel.

 

Crash dieet

Het yoghurt dieet is een crash dieet, zoals in de inleiding van dit artikel al werd gezegd. Een crash dieet kenmerkt zich door de eigenschap van snel en vrij ongezond afvallen. Er zijn veel nadelen van het crash dieet te vinden, zoals:

  • Het crash dieet is een ongezond dieet waarbij je heel onverantwoord met je lichaam omgaat;
  • Een crash dieet slaat altijd terug: met andere woorden worden de verloren kilo’s binnen de kortste keren weer terug verwacht;
  • Een crash dieet vergt uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen van degene die het crash dieet wil volgen;
  • Artsen en dokters zijn geen voorstanders van het gebruik van een crash dieet en bevelen liever een dieet aan dat ook op de langere termijn effectief is.

 

Toch een yoghurt dieet volgen

Wil je toch een yoghurt dieet volgen ondanks de gegeven waarschuwingen? Dan is het wellicht goed om te weten dat de meeste yoghurt diëten gewoon gratis op het internet te vinden zijn. Je moet dan op zoek gaan naar een dieet schema, waar precies in staat wat je wel en niet mag eten tijdens het dieet. In zo’n dieet schema staan de toevoegingen die je aan de magere yoghurt en magere kwark mag doen om toch het idee van een maaltijd te hebben. Wanneer je besluit om dit dieet te volgen, is het raadzaam om dit een paar dagen te doen en dan weer een paar dagen normaal te eten. Op die manier houd je toch wat variatie aan en zal je merken dat je ondanks dit dieet lekker in je vel blijft zitten en veel meer aan kan. De meeste mensen die een yoghurt dieet volgen hebben naar verloop van tijd geen puf en zin meer en voelen zich ellendig. Dat kun je dus voorkomen door ook gezond en verantwoord tussendoor te eten.

 

Conclusie

Een yoghurt dieet is een crash dieet en daardoor wordt het door artsen en andere specialisten niet aanbevolen. Wil je toch een yoghurt dieet volgen? Kies dan voor een dieet schema waarbij ook ruimte is voor gezonde voeding tussendoor. Volg het dieet bij voorkeur een paar dagen om ook een paar dagen gewoon en normaal te eten.