5 kilo afvallen

5 Kilo AfvallenWil jij in korte tijd vijf kilo afvallen? In dit artikel kun je tips en ideeën opdoen die je helpen om een kilo of vijf te verliezen. Als richtlijn is gekozen voor een week. Voer deze zaken uit en je zal merken dat je binnen een week tijd vijf kilo kwijt kan zijn. Zonder dat het je nu echt zoveel moeite zal kosten.

 

Ga een wandeling maken van 10 kilometer

10 kilometer lopen moet je kunnen helpen om 1 kilo vet en gewicht te verbranden. Je mag zelf bepalen of je die 10 kilometer op één dag aflegt of dat je dit spreidt in bijvoorbeeld vijf avonden van twee kilometer. Een belangrijke afspraak is dat je tijdens die wandeling niets eet of drinkt behalve water en dat je het wellicht wat hongerige gevoel achteraf voor lief neemt en niet meer gaat eten of drinken om dit te compenseren. De eerste kilo zit hem in die 10 kilometer.

 

Sla toetjes over

Deze week geen toetjes voor jou. Dus geen ijsjes, geen vla en yoghurt. Het enige wat je na een maaltijd wel onbeperkt mag nuttigen zijn koffie en thee. Die kunnen erg lekker zijn. In toetjes zitten vaak veel suikers en calorieën. Denk aan room en boter, of aan yoghurt en kwark. Nog slechter is ijs. Laat deze producten dus een week lang staan en je zal merken dat je ook hierdoor een kilo afvalt. De tweede kilo is dus in the pocket.

Geen koolhydraten

Probeer deze week in kaart te brengen hoeveel koolhydraten je nuttigt. Ga vervolgens op zoek naar producten met een stuk minder koolhydraten en eet deze. Doe dit voor één maaltijd in deze week en je zal zien dat je een kilo af kan vallen door gewoon geen koolhydraten te eten. Het kan wel zijn dat je iets meer honger hebt, maar dat gaat wel over door een glaasje water, thee of koffie. Deze gedachte is de grondslag van een koolhydraatarm dieet, waarbij je het gebruik van koolhyraten zoveel mogelijk probeert te beperken.

 

Een dag geen tussendoortjes

 

We kennen het allemaal wel: tussendoortjes door de dag heen. Een banaan tijdens de lunch, een cracker om twee uur en kopje soep om vier uur. Allemaal tussendoortjes en waarschijnlijk zijn het er nog veel meer. Laat ze staan voor een dag. Het enige wat je die dag wel mag is water, thee of koffie. Krijg je honger? Neem dan een halve liter water en je zal zien dat het hongerige gevoel afneemt. Het zal niet verdwijnen, maar wordt wel minder erg. Op deze manier ben je nog een kilo kwijt.

 

 

 

Geen gebakjes en andere traktaties

 

De laatste manier om een kilo te verliezen is door deze week geen taartjes, gebakjes en andere traktaties aan te nemen. Collega of familie jarig? Jammer voor je, maar je eet deze week geen gebak. Door dit een week lang te laten staan verlies je makkelijk nog een kilo. Werk je niet of kom je deze week niet bij vrienden of familie op visite? Dan kun je deze week chips, koekjes en andere zaken overslaan die je jezelf normaal gesproken gunt aan het einde van de dag of tijdens de koffie. Je moet de ongezonde tussendoortjes ten slotte ergens zien te schrappen.

 

 

Vijf kilo in een week tijd

 

Jij kunt met gemak vijf kilo in een week afvallen. Deze vijf tips per kilo kunnen je daar al heel goed bij helpen. Lukt het jou ook om op deze manier gewicht te verliezen? Laat het ons weten in een reactie. Als het eenmaal werkt kun je het na een week of twee natuurlijk altijd herhalen. Zo ben je in een maand tijd ruim tien kilo afgevallen zonder dat het je echt heel veel moeite heeft hoeven kosten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *